Lipa-edit

Wtorek, 1 kwietnia 2014 · dodano: 01.04.2014 | Komentarze 6

No to zmordowałem krótki edit z sobotniego Beskidu. Co prawda w przeszłości zmontowałem już kiedyś filmik rowerowy ale korzystałem wtedy z materiału nagranego przez kogoś innego. Tym razem wszystko nagrywałem sam i co tu dużo mówić … trochę zmaściłem :). Właściwie to miałem tego nie upubliczniać ale czułem się zobowiązany wobec chłopaków, których pół wyrypy „stresowałem” obiektywem.
Wnioski na przyszłość:
* zawsze nagrywać w najwyższej jakości (!!!!!!) - w sobotę ustawiania kamerki miałem wręcz karygodne
* dopracować jeszcze kąt mocowania kamery na klacie, zwłaszcza przy zjazdach
* popracować nad ustawianiami programu, którego używam do klejenia filmów - mimo wszystko film stracił zbyt dużo na jakości po wysłaniu na jutiuba
* wszelkie widoki i panoramy nagrywać z mini statywu, a nie z ‚klaty' (żal „ujęć" z wieży na Baranim)
* kamera wypłaszcza zjazdy (norma) i podjazdy - śmiesznie to wygląda w moment jak pcha się rower albo pedałuje na młynku, wydaje mi się, że mocowanie 'na klatę' jeszcze bardziej ten efekt pogłębia
* uchwyt na latarkę trzeba zdjąć z kierownicy :)
* przydało by się skrócić przewody hamulców i reverba ;)
* trzeba wyczyścić buty do telewizji hehe
Bardzo bym chciał powiedzieć, że to edit ‚na bogato’, 26 kamer w tym z 4 helikopterów, w jakości 4k, kręcony na pustyni Virgin Utah z udziałem roznegliżowanych 'króliczków' pejboja ale niestety … Nawet dużych prędkości tam nie ma bo brak umiejętności, teren nieznany i plecak za ciężki. Pozostaje liczyć, że Beskid Niski obroni się sam :). BAJKSTATS PEEL EKSKLUZIV:

Polecam od razu przełączyć „720p HD” i nie oglądać na pełnym ekranie - wtedy jest ciut lepiej :).

| 21:38 środa, 2 kwietnia 2014 | linkuj Paweł, kwadraty to wina ustawień kamerki. Przed wyjazdem sprawdzałem jak nagrywa w jakości "średniej" i zapomniałem tego zmienić. jak nagrywam w jakości "najwyższej" jest dużo lepiej, wkrótce coś wrzucę dla porównania. Przy jakości "średniej" jest bardzo mocna kompresja, pojawiają się kwadraty i pionowe pasy.

Co do kodowania - program, którego użyłem kompletnie nie daje, żadnych możliwości w ingerencję w ustawienia przy wysyłaniu na YT. Na pewno używa h264 ale też daje bardzo niski bitrate, co robi więcej to nie wiem. Następnym razem skleję w czymś innym, na prawidłowych ustawieniach.
| 21:15 środa, 2 kwietnia 2014 | linkuj Ciekawy filmik. Widać nieuczesany styl :D Kierownica jest czasami w centrum wydarzeń ;)

Polecam kodowac wieloprzebiegowo, najlepiej h264 i dać więcej b-klatek oraz zaznaczyć odpowiednie opcje ruchu ;) Pewnie to wszystko wiesz... tylko dlaczego pojawiają się takie kwadraty? :D
| 20:17 środa, 2 kwietnia 2014 | linkuj Łukasz wiedziałem, że mój nieuczesany styl wywołuje w tobie emocje ale nie wiedziałem, że aż tak, że doszło do zanieczyszczenia tej pięknej ścianki :).
Tobol23
| 19:52 środa, 2 kwietnia 2014 | linkuj Jacek wstydziłbyś się przyznawać, że marnujesz kamerkę.
Tomek nikt po Tobie nie zjechał tej ściany z końcówki filmu, bo błotko zrobiło się jakieś bardziej brązowe i cieplutkie :P
| 07:38 środa, 2 kwietnia 2014 | linkuj Każdy obiektyw wypłaszcza, a taki szerokokątny jak w tych kamerkach - szczególnie. Do CamOne można dokupić dodatkowy obiektyw 96 stopni - może na nim było by lepiej widać co tam się działo. Przypuszczam też, że w tym przypadku lepiej by było filmować to z kamery zamocowanej na kasku. Tyle, że taka żonglerka obiektywami/uchwytami mogła by odebrać przyjemność z jazdy :).

Edit na 2 kamery to było by coś :). Tutaj goście zrobili coś takiego i fajnie wyszło: http://vimeo.com/79266169
| 22:21 wtorek, 1 kwietnia 2014 | linkuj Beskid się broni choć fakt filmik traci przez jakość ale końcówka to ta ściana zjazdu szkoda że ją tak słabo widać....aha u mnie gdzieś obrasta kurzem gopro2 więc następny raz bedą dwa ujecia;) Nad zatrudnieniem króliczków jeszcze pracuję;))