Lipiec, 2013

Środa, 31 lipca 2013 · dodano: 31.07.2013 | Komentarze 0

Góry Słonne

Wtorek, 30 lipca 2013 · dodano: 30.07.2013 | Komentarze 1

Meteo.pl straszyło mnie deszczem ale ja mam urlop więc się nie boję. Michał też, więc koło 9 ruszyliśmy na Sanok. Po dotarciu na miejsce, ruszyliśmy czerwonym szlakiem z parkingu przy Sanie, nieopodal skansenu.
Bajker vs czołg © tmxs

Pierwszym celem była skała Orli Kamień. Początek czerwonego szlaku mi się bardzo podobał - stromy, liczne hopy i bardzo dobrze utrzymane bandy świadczą, że teren jest opanowany przez lokalnych DH-owców. Powoli pniemy się pod górę singlem.
Czerwony szlak © tmxs

Kilka miejsc takich, że było by ciężko zjechać. Gdzieś tak od wysokości 500mnp zaczyna się naprawę dobra jazda. Dużo skał, korzeni całkiem niezłe widoki na Sanok.
Na morzu skał © tmxs

Widok na Sanok © tmxs

Zjazdy były dobre © tmxs

Super szlak, może dlatego, że pierwszy raz tu jechałem i byłem pod wpływem 'efektu łał' ale uważam, że Herby przy tym odcinku to jednak pikuś.
Zjedź to! © tmxs

Dotarliśmy do Orlego Kamienia, wspiąłem się nawet na górę, niestety to niewątpliwie wiekopomne wydarzenie zostało uwiecznione na aparacie Michała i jeszcze nie otrzymałem kopi :). Gdzieś tak od momentu gdy przecięliśmy asfalt w miejscowości Liszna, szlak zmienił się w leśną drogę, pięliśmy się mozolnie pod Słonny Wierch (667mnp) oraz Słonną (639mnp). Od przełęczy Przysłup szlak coraz mocniej obfitował w koleiny ale nadal jechało się bardzo dobrze. Zaczął padać deszcz, ale całą woda zatrzymywały korony drzew lasu, którym jechaliśmy. W okolicy najwyższego szczytu pasma - Słonnego (668mnp) czerwony szlak obił do miejscowości Rakowa. Ta część szlaku wyglądała na mniej uczęszczaną ale kusiła swoją stromością. Może kiedyś tam się zapuszczę, dziś ruszyliśmy dalej wg planu w kierunku wzgórza Kamionka i szybowiska w Bezmiechowej. Panorama roztaczająca się z Kamionki robi wrażenie, widać nawet trochę Jeziora Solińskiego.
Panorama z Kamionki © tmxs

Aby dotrzeć tam przejechaliśmy ponad 12 km na wysokości powyżej 500mnp, głównie lasem, kawał solidnego mtb wartego polecenia, zwłaszcza w takich warunkach jak dzisiaj (czyli susza). Na miejscu znajduje się szybowisko Politechniki Rzeszowskiej, dziś akurat maszyny można było zobaczyć jedynie w hangarze.
Hangar szybowcowy © tmxs

Gwoździem programu był tu zjazd stokiem do Bezmiechowej, rzadko kiedy miałem okazje zjeżdżać przy takiej ekspozycji terenu. Mokra trawa sprawiała, że każde użycie tylnego hamulca powodowało drift :).
Szybownisko DH © tmxs

W Bezmiechowej po postoju w sklepie ruszyliśmy dalej, mieliśmy w planie powrót przez Lesko i Zagórz. Niestety rozpadało się na dobre, siedzieliśmy pół godziny w lesie pod drzewem, czekając aż przejdzie. Dalsza jazda w tych warunkach nie miała sensu więc zdecydowaliśmy się na powrót w deszczu asfaltem do Sanoka. Oczywiście Przestało padać jak dojechaliśmy do miasta, a my rozpoczęliśmy poszukiwania myjki. Po umyciu rowerów, zapakowaliśmy je do mojego wieprzowozu i wróciliśmy do Rzeszowa. Mimo koszmarnego powrotu, to jednak warto było to pojechać.
Zaległa fota z Orlego Kamienia:

Sucha Góra i pasmo Jazowej

Sobota, 27 lipca 2013 · dodano: 27.07.2013 | Komentarze 2

Tak jakoś mi się zachciało jazdy po Jazowej. Tym razem chęć uczestnictwa w jeździe zgłosił Łukasz, i późnym porankiem, samochodem dotarliśmy do Czarnorzek. Po ogarnięciu się podjechaliśmy pod Suchą Górę (585 m n.p.m.) czarnym szlakiem, który z Czarnorzek na Suchą jest naprawdę super.
Sucha Góra, przekaźnik © tmxs

Zjazd do Węglówki niestety już nie za bardzo. Na szlaku zalegają połamane drzewa, gałęzie, nie widać ścieżki a na koniec paryja i przeprawa przez rzeczkę.
Twarde MTB © tmxs

Z Węglówki pojechaliśmy do Rzepnika, gdzie wskoczyliśmy na niebieski szlak i zaczęliśmy jazdę po paśmie Jazowej, które jest naprawdę zajebiste i długie. Warunki dziś były idealne, bardzo sucho i słonecznie, miejscami sporo piachu. Na początku spotkaliśmy bajkera który zjeżdżał z kaskiem przytoczonym do kierownicy, a trochę dalej Tompiego, który jechał bezpośrednio z Rzeszowa.
Dotarliśmy do granicy rezerwatu Herby, po którym ostatnio jeździłem w tamtym roku ale w przeciwnym kierunku. W sumie to spokojnie mógłbym tam jeździć codziennie bo to chyba największe natężenie skalistych, naszpikowanych korzeniami, stromych zjazdów blisko Rzeszowa. Kilka fotek:
Herby esencja #1 © tmxs

Herby, esencja #2 © tmxs

Czill na skale © tmxs

Jadąc Herby w tym kierunku, chyba jest ciekawej ale szczerze pisząc to w drugą stronę też jest fajnie. Przy ostatnim z wierzchołków pasma opuściliśmy niebieski szlak i jakąś wielką koleiną zjechaliśmy do Kobyla. Po zakupach gdzieś w okolicy Frysztaka, chwilę zatrzymaliśmy się nad jakąś rzeczką bo upał naprawdę nas dojeżdżał.
Panie skocz pan na bombę © tmxs

Rozpoczęliśmy powrót asfaltem, przez tą duchotę jechało się ciężko. Planowałem powrót przez pasmo Królewskiej Góry ale ostatecznie wróciliśmy asfaltem przez Węglówkę.
Sucha Góra z Węglówki © tmxs

Dobra jazda ale jednak trochę za gorąco.

Podkarpacie nie elegancja-Francja ;)

Piątek, 26 lipca 2013 · dodano: 26.07.2013 | Komentarze 2

Przez ostatnie dni przebywałem u rodziny we Francji, zwiedzając głownie Paryż. Ciekawa odmiana bo w sumie to dawno za granicą nie byłem.
Jakaś wieża w Paryżu © tmxs

Wyjazd typowo turystyczno-melanżowy, więc z jazdą na rowerze nie miałem przez ten czas nic wspólnego. W Paryżu co prawda w niedziele miał miejsce finał Tour de France, widziałem do niego przygotowania i miałem być na miejscu żeby zrobić parę fotek, niestety w wyniku spontanicznej akcji przeprowadzałem wtedy alkoholowy desant na plaże w Normandii, w takich oto okolicznościach przyrody:

Także od roweru odpocząłem i zdążyłem się zatęsknić. Byłem ciekawy jak po takim tygodniu libacji i żarcia bez ograniczeń będzie się jeździć. Było całkiem spoko, dobrze się jeździ 'na świeżo'. Miałem jechać dalej ale na Magdalence zaczął kropić deszcz.

Przed wyajzdem

Środa, 17 lipca 2013 · dodano: 17.07.2013 | Komentarze 0

Liwocz

Wtorek, 16 lipca 2013 · dodano: 16.07.2013 | Komentarze 3

W końcu udał się jakiś dalszy wypad. Razem z Michałem wybraliśmy się samochodem do Warzyc pod Jasłem, żeby pojeździć po okolicznych szlakach. Z Warzyc ruszyliśmy niebieskim szlakiem przez Wzgórza nad Warzycami - początek nie był najlepszy bo szlak był dość zarośnięty i dobry chyba tylko dla grzybiarzy.
Podgrzybek na szlaku © tmxs

Po początkowych trudnościach jednak droga się unormowała i jedyne na co można było narzekać to błoto po ostatnich opadach. Dalej w sumie jazda bez większych problemów, chociaż jakieś tam rozkminy się zdarzały:
Rebus © tmxs

Z Kołcaczyc, zaczęliśmy podjazd pod największą atrakcję dziś - Liwocz (562 m n.p.m).
Michał na tle Liwocza © tmxs

Liwocz podjechaliśmy dość sprawnie, z przerwami na fotki, mi się jakoś ciężko jechało i dla mnie to trwało wieczność. Po dotarciu na szczyt, Michał został pilnować rowerów, a ja wlazłem na taras widokowy.
Strażnik sprzętu © tmxs

Warto było leźć po tych cholernych schodach bo widoki z góry powalają.
Punkt widokowy na Liwoczu 1 © tmxs

Punkt widokowy na Liwoczu 2 © tmxs

Szlak żółty dalej na zachód wydaje się mieć spory potencjał i pewnie kiedyś tam wrócę pojeździć. Dziś zjechaliśmy zielonym i była to naprawdę dobra jazda choć błoto dawało się we znaki. Dodatkowo pod sam koniec przebiłem dętkę :/, chyba trzeba pomyśleć o oponach 2ply na tył. Dalej przebitka w kierunku Jasła z lekkim błądzeniem, bo szukaliśmy czerwonego szlaku, który chyba już od dawana nie istnieje i pozostały po nim jedynie szczątkowe oznaczenia. Korzystając z innych szlaków, których nie miałem na mapie udało się dotrzeć do miasta.
Słup na tle Jasła :) © tmxs

W Jaśle, dzięki czysto.pl udało nam się zmyć z rowerów całe błoto i wróciliśmy do samochodu. Michał chciał jeszcze jechać pętle Giga :) ale ostatecznie wybraliśmy powrót. Całkiem udany wypad.

Zainaugurowałem urlop

Sobota, 13 lipca 2013 · dodano: 13.07.2013 | Komentarze 0

Zainaugurowałem urlop więc pogoda poleciała na pysk. W czwartek wyjeżdżam i nie ma mnie tydzień więc na Podkarpaciu będą pewnie wtedy najgorętsze dni roku :). Ruszyłem późnym popołudniem więc nie pojeździłem za wiele. Błoto na pierwszym, polnym podjeździe przekonało mnie, że trzeba było dziś iść na szosę. Wbrew temu co słyszałem, w lasku w Bziance niestety dalej leżą połamane drzewa, co znacznie zmniejsza potencjał tego miejsca. Szkoda, bo akurat dziś warunki tam były ok - jeszcze nie było błota. Pewnie wytną część tego lasku albo nawet i cały. Pozostaje mieć nadzieje, że za każdym razem gdy niszczą jeden singiel, gdzieś indziej powstaje nowy :).
Nie narzekam na pogodę, w Szkocji mają taką przez większą część roku i jeżdżą:

+10 miastowych km z piątku.

Miasto

Czwartek, 11 lipca 2013 · dodano: 11.07.2013 | Komentarze 0

Krótka przejażdżka na HT po deszczu.

29 lipca jest premiera najnowszego filmu Anthillfilms - Notbad. O ile się nie mylę -film będzie dostępny online za darmo na ich stronie tego dnia od 19 do 21 polskiego czasu. Trailer:

Reset

Wtorek, 9 lipca 2013 · dodano: 09.07.2013 | Komentarze 0

Wypad na północ z Marcinem i Michałem. Czasem lubię wyskoczyć na północ, żeby nabrać jeszcze większej ochoty na jazdę po południowych pagórach. Fajnie było, zwłaszcza na singlach w Borze.

Słocina-Przylasek

Sobota, 6 lipca 2013 · dodano: 06.07.2013 | Komentarze 0

Już nawet nie wiem, który raz w tym roku prognoza pogody krzyżuje mi plany. Standardowo w sytuacji zagrożenia opadami pojeździłem więc po okolicy. Zacząłem od paru kółek po Słocinie, by później przenieść się na Łany ale ostatecznie ruszyłem w stronę Przylasku bo wieki tam nie byłem. No i warto było - trochę błądziłem ale jazda super mimo miejscami głębokiego błota oraz owadów. Następnym razem muszę się wybrać z przewodnikiem ;). Powrót przez Budziwój pod wiatr, więc było podwójnie ciężko, pikanterii dodawał olbrzymi front burzowy nadciągający z północnego-wschodu :).