Czy wiesz ile osób czyta Twojego bloga?

Wtorek, 8 lipca 2014 · dodano: 08.07.2014 | Komentarze 2

Myślę, że sporo osób sobie zadaje to pytanie, dlatego chciałem się podzielić kilkoma przemyśleniami na ten temat. Bikestats ma jakieś tam statystyki oglądalności wbudowane ale ponieważ ich nie ogarniam to od 2 lat używam Google Analytics, dzięki czemu mam dokładne dane. Statystyki odwiedzin mojego blogaska są bardzo skromne - np od początku 2014 odwiedziło mnie jedynie 600 unikalnych użytkowników i miałem ponad 6000 odsłon. Pojedyńczy wpis czyta około 30-60 osób (tym więcej im głupszy tytuł ;)) co uważam za sukces bo to więcej niż mam aktywnych BS-znajomych. Mimo wszystko w świecie internetu jest to tyle co NIC, tyle co ZERO. Gdybym pisząc brał pod uwagę popularność mojego bloga to pewnie już dawno bym zrezygnował - w końcu zrobienie wpisu z tęgiej wyrypy zajmuje trochę czasu. Oczywiście lubię gdy mojego bloga ktoś czyta. Lubię czytać blogi innych, bo to źródło cennej wiedzy odnośnie ciekawych tras czy warunków w terenie. Jestem tym dziwnym typem człowieka, że bardziej mnie interesuje czy jest sucho na Magdalence czy Grochowicznej niż co tam w polityce (czasem myślę, że moja ignorancja doprowadzi mnie do bycia menelem gdzieś w Bieszczadach ale cóż …:).
Cała ta socjalna otoczka bloga - wymiana informacji, poznawanie nowych ludzi, pozytywne komentarze - to wszystko jest spoko, jednakże bloga piszę głównie z myślą o sobie. To taki mój mały świat, namacalny dowód na teraz i na przyszłość, że w życiu robię/robiłem coś więcej ponad pogoń za monetą. Kiedyś pewnie melanż się skończy, rzucę to całe MTB z takich czy innych powodów ale puki co - niech się dzieje :). Przykładowe statystyki, w tym przypadku dla liczby sesji, wyglądają tak:

Miałem tu napisać parę słów nt. jak zintegrować Google Analitycs ze swoim blogiem ale chyba szkoda przynudzać - jeśli ktoś potrzebuje pomocy niech pisze prywatną wiadomość - pomogę. Podobnie - jeśli ktoś zagląda czasem na tego bloga, a nie mam go w znajomych - wysyłajcie zaproszenia, łatwiej monitorować wpisy - a ja czytam każdy wpis moich znajomych. W końcu nie ma to jak bikestats.pl do porannej kawy :).
Tymczasem skleciłem edit z soboty:

Jutub jak zwykle grubo leci po jakości, a na Vimeo nie wrzucam bo mi łotry zablokowali klip za POGWAŁCENIE praw autorskich :D.

| 20:52 wtorek, 8 lipca 2014 | linkuj Utwór, którego użyłem jest objęty ochroną praw autorskich na Vimeo. Posiadanie legalnie zakupionej mp3 nic nie pomoże, musiał bym mieć zgodę autora. Jutube ma trochę inną politykę w tej kwestii.
azbest87
| 19:40 wtorek, 8 lipca 2014 | linkuj Czemu zgwałciłeś prawa autorskie?:P
Ja też swojego bloga prowadzę głównie dla siebie, bo inaczej nie dało by się spamiętać tych wszystkich wyjazdów, a tak to zerknięcie na bloga i zaraz można sobie przypomnieć nawet konkretne sytuacje z danej wycieczki:) Taka otwarta forma pamiętnika;)
Kiedyś jak się jeździło więcej, więcej zdjęć itp to też ludzi więcej zaglądało, a teraz to u mnie chyba sami znajomi zaglądają;)
A z czytaniem wpisów znajomych to najgorzej jak mnie nie ma parę dni i nie ma się dostępu do neta, albo czasu na czytanie i później człowiek chce nadrobić wszystko;P