Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2021, Czerwiec4 - 0
- 2021, Maj8 - 0
- 2021, Kwiecień5 - 0
- 2021, Marzec3 - 0
- 2021, Styczeń2 - 0
- 2020, Grudzień1 - 0
- 2020, Listopad3 - 2
- 2020, Październik2 - 0
- 2020, Wrzesień7 - 0
- 2020, Sierpień13 - 0
- 2020, Lipiec12 - 2
- 2020, Czerwiec13 - 6
- 2020, Maj19 - 5
- 2020, Kwiecień13 - 6
- 2020, Marzec5 - 6
- 2020, Luty2 - 0
- 2020, Styczeń3 - 0
- 2019, Grudzień1 - 0
- 2019, Listopad1 - 0
- 2019, Październik5 - 0
- 2019, Wrzesień5 - 2
- 2019, Sierpień12 - 4
- 2019, Lipiec8 - 4
- 2019, Czerwiec7 - 3
- 2019, Maj8 - 10
- 2019, Kwiecień4 - 10
- 2019, Marzec4 - 4
- 2019, Luty3 - 0
- 2018, Grudzień2 - 0
- 2018, Listopad3 - 0
- 2018, Październik4 - 0
- 2018, Wrzesień9 - 8
- 2018, Sierpień7 - 8
- 2018, Lipiec9 - 13
- 2018, Czerwiec8 - 15
- 2018, Maj6 - 10
- 2018, Kwiecień8 - 15
- 2018, Marzec5 - 8
- 2018, Styczeń3 - 2
- 2017, Grudzień2 - 2
- 2017, Listopad4 - 7
- 2017, Październik2 - 3
- 2017, Wrzesień7 - 21
- 2017, Sierpień6 - 13
- 2017, Lipiec12 - 6
- 2017, Czerwiec9 - 4
- 2017, Maj10 - 11
- 2017, Kwiecień5 - 7
- 2017, Marzec16 - 15
- 2017, Luty8 - 10
- 2017, Styczeń6 - 3
- 2016, Grudzień1 - 5
- 2016, Listopad3 - 6
- 2016, Październik10 - 22
- 2016, Wrzesień13 - 6
- 2016, Sierpień11 - 10
- 2016, Lipiec5 - 2
- 2016, Czerwiec13 - 18
- 2016, Maj10 - 27
- 2016, Kwiecień11 - 16
- 2016, Marzec9 - 15
- 2016, Luty7 - 16
- 2016, Styczeń3 - 7
- 2015, Grudzień9 - 29
- 2015, Listopad7 - 12
- 2015, Październik3 - 3
- 2015, Wrzesień6 - 19
- 2015, Lipiec13 - 46
- 2015, Czerwiec11 - 28
- 2015, Maj10 - 48
- 2015, Kwiecień7 - 32
- 2015, Marzec14 - 54
- 2015, Luty8 - 29
- 2015, Styczeń9 - 42
- 2014, Grudzień5 - 15
- 2014, Listopad9 - 42
- 2014, Październik10 - 58
- 2014, Wrzesień14 - 84
- 2014, Sierpień11 - 42
- 2014, Lipiec13 - 37
- 2014, Czerwiec12 - 44
- 2014, Maj16 - 47
- 2014, Kwiecień12 - 47
- 2014, Marzec11 - 32
- 2014, Luty11 - 21
- 2014, Styczeń4 - 5
- 2013, Grudzień8 - 17
- 2013, Listopad7 - 6
- 2013, Październik11 - 14
- 2013, Wrzesień9 - 14
- 2013, Sierpień17 - 22
- 2013, Lipiec12 - 9
- 2013, Czerwiec15 - 4
- 2013, Maj13 - 13
- 2013, Kwiecień9 - 11
- 2013, Marzec3 - 3
- 2013, Luty3 - 5
- 2013, Styczeń2 - 4
- 2012, Grudzień7 - 17
- 2012, Listopad11 - 15
- 2012, Październik8 - 11
- 2012, Wrzesień9 - 14
- 2012, Sierpień15 - 22
- 2012, Lipiec13 - 13
- 2012, Czerwiec9 - 24
- 2012, Maj14 - 40
- 2012, Kwiecień12 - 26
- 2012, Marzec13 - 9
- 2012, Luty2 - 4
- 2012, Styczeń7 - 11
- 2011, Grudzień9 - 15
- 2011, Listopad6 - 1
- 2011, Wrzesień1 - 0
- 2011, Sierpień1 - 0
- 2011, Marzec5 - 0
Niskoprocentowa ergonomia kokpitologii
Wtorek, 13 stycznia 2015 · dodano: 13.01.2015 | Komentarze 9
W zimie, jak co roku, więcej myślę o rowerze niż na nim jeżdżę. To myślenie z reguły owocuje jakimś konkretnym sprzętowym upgrejdem. Tak narodził się pomysł na reverba, hample 4-tłoczkowe, krótki mostek o sporym wznosie itp. Generlanie zawsze coś wymyślę. Tej zimy szło mi bardzo trudno. W sumie to osiągnąłem praktycznie idealną konfigurację mojego roweru i nie miałem pojęcia co zmienić. Przecież nie będę pakował napedu 2x10, czy kół 650b do tej ramy. Nagle mnie olśniło: KIEROWNICA GŁUPCZE! Od Whistler aż po Śląsk, na editach wszyscy jeżdżą na szerokich, a ja mam marne 700mm do tego kozę o wzniosie 30mm. Chciałem się przekonać jak to jest jeździć na szerokiej kierze. Oczyma wyobraźni widziałem jak wyrypowe ziomki się ze mnie śmieją, jak śmieli się z moich nowych opon, ale co mi tam. Większość z nich to zatwardziali ESPEDOWCY, TŁENTYNAJNEROWCY albo goście co zakładają szerszy kapeć na tył bo "przecież na żużlu tak jeżdżą" (hehehehe). Sami jeżdziecie na 600mm pokurczach, także sory Panowie - i tym razem pójdę swoją drogą. Podobno szersza kiera to lepsza sterowność - tego jeszcze nie wiem ale za to wygląda zajebiście. Poza tym wąska kiera dla gościa który w barach jest choć trochę szerszy do kurczaka to prawdziwa męka - odczuwam to jeżdżąc na trekingu. Jak janush pomyślał tak zrobił i stałem się szczęśliwym posiadaczem kierownicy Dartmoor Nitro 800mm.Tendencja wzrostowa, za rok będzie 1000mm
Trochę się bałem o jakość wykonania, bo zakup po taniości, ale Dartek nie odbiega w tym aspekcie od posiadanych przeze mnie produktów Ritcheya czy Eastona, poza tym to podobno polska firma. Czy warto płacić x2 albo x3 tyle za kilkadziesiąt gramów lżejszą kierę markowego producenta? Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Ja Nitro polecam. Potrzebowałem jeszcze jakichś fajnych barendów. Plastikowe kapsle jakie miałem w dotychczasowej kierze nie wytrzymały procesu wyjmowania, chociaż starałem się być delikatny jak nigdy. Dobre barendy na śrubie rozporowej kosztują KILKADZIESIĄT ZETA!!!!! Cholerni producenci zdarli by ostatni płat skóry z grzbietu biednego bajkera. Nie miałem ochoty znowu płacić tym bandytom :). Myślałem, myślałem, od tego myślenia zaschło mi w gardle. Poszedłem po łyk czegoś mocniejszego, otworzyłem barek i wpadłem na pomysł. Nie przepadam za niskoprocentowymi napojami ale czasem znajdują zastosowanie. Wziąłem korek po winie, przeciąłem go na pół i powstałe kawałki wbiłem w kiere gumowym młotkiem. Spasowały idealnie. Z daleka wygląda jak ze szczerego złota, może farbnę go na czarno? Waga rozwiązania iście PRO :D. Jest profit, jest prestiż. Opatentuję i zacznę sprzedawać szosowcom :D.
Alko-Haj-end barend TMX soluszyn, 125PLN/pare, sygnowane przez Lensa, JEDYNE TAKIE!
Wszystko fajnie ale postanowiłem pójść jeszcze dalej i rozwiązać problem ergonomii kokpitu. Jak się ma manetki szimano, hample od avida, a sztyce od roxshoxa to ciężko to poustawiać inaczej niż na drodze śmierdzącego kompromisu. Sytuacja komplikuje się gdy chce się mieć manetkę od reverba jedynie słusznie - czyli od dołu kiery. System match-maker avida/roxshoxa oraz i-spec shimano oczywiście ze sobą zupełnie nie grają. Dało się jakoś to ustawić ale nie miałem pełnego komfortu użytkowania klamki hampla 1 palcem. Myślałem o tym od dawna ale teraz zdecydowałem się to zrobić - odkręciłem monitory od manetek przerzutek. Teraz udało mi się wszystko ustawić idealnie. Końcowy efekt:
Kokpitowy minimalizm, zen, taj-czi - tak się robi al mołtajn
Przydało by się jeszcze skrócić kable, wymienić licznik na bezprzewodowy. Czekam na pierwszą jazdę. Być może mi się to nie spodoba. Być może bez monitorów będę robił masakryczne przekosy. Być może będę jeszcze ciął ta kierę boszem, a nawet wydzierał z rury ten korek. Nie wiem - okaże się w praktyce. Póki co z wizualnego efektu jestem bardzo zadowolony.
Komentarze
dak | 12:05 sobota, 17 stycznia 2015 | linkuj
weź tu teraz na ddrze się zmieść.już nawet nie piszę że jak będę to wieźć na dachu to trzeba będzie zamawiać w urzędach przejazd ładunku gabarytowego, za pilota płacisz ty:) jedyne pocieczenie że na żużlu też mają szeroką kierownice:)
lemur89 | 15:53 piątek, 16 stycznia 2015 | linkuj
Co kto woli,ale prezentuje się świetnie.Pozdrawiam.
yazoor | 07:56 piątek, 16 stycznia 2015 | linkuj
Sporo, ja jeździłem na 710 i czułem jakbym machał wiosłem :)) znalazłem optymalną 660 i na tym zostaję, przy takiej szerokiej zjazdy lecą fajnie ale ciężko się zmieścić czasami między drzewami:))
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!