Wieczorna Błażowa

Wtorek, 24 lipca 2012 · dodano: 25.07.2012 | Komentarze 0

Pogoda się w końcu ustabilizowała pora więc na jakieś dalsze wieczorne jazdy. Dziś padło na Błażową, na wspólną jazdę dał namówić się Dak. Najpierw jazda koło Żwirowni, wśród tłumów ludzi potem parę km klasycznego Budziwój MTB - oby do podjazdu na Przylasek! Po do jechaniu do podjazdu szok - ASFALT prawie pod samiuśki las (do końca miasta jeśli chodzi o ścisłość). Chyba ostatnio tam w kwietniu jechałem i było jeszcze w miarę ok, teraz jest ass-faltowy dramat, więcej tam nie jadę.
Na górze przejazd przez lasek, wskakujemy na żółty szlak i docieramy do czarnego. Czarny szlak do Błażowej lubię bardzo - w paru miejscach można fajnie zjechać jest też co podjechać. Na wzgórzu z Widokiem na Błażową odbijamy w prawo i jedziemy dalej już nie znanym szutrem. Ładne widoki - Wilcze w oddali, zachodzące słońce. Po paru ładnych kilometrach ta sielanka zostaje przerwana - na mapie jest droga przez las a w rzeczywistości jest paryja. Na GPS znajdujemy alternatywę i po paru km asfaltem wjeżdżamy na niepozorną drogę leśną, która okazała się być najsmakowitszym mtb-daniem dzisiejszego wieczoru. Całkiem stromy, kręty, leśny, zaskakująco długi zjazd z dużą ilością korzeni. Na mapie przysiółek podpisany jest BANIA - dobra nazwa :). Lądujemy w Straszydlu, podjeżdżamy ponownie na Przylasek i z widokiem na rozświetlony Rzeszów zjeżdżamy terenem koło leśniczówki do Budziwoja. Powrotne Budziwój-MTB zlatuje już w oka mgnieniu. Bardzo udany wyjazd.
Zdjęć brak, więc na koniec mały kącik filmowy TMX-a, znalezione w sieci:

I trochę z pinkbike, z którym Bikestats się coś nie lubi: