Leżajsk

Sobota, 31 sierpnia 2013 · dodano: 01.09.2013 | Komentarze 0

Myślami byłem w Beskidzie ale w ten weekend tak się złożyło, że musiałem jechać do Leżajska. Wybrałem dość długą drogę, przez Magdalenkę, żeby pośmigać trochę w lesie w Cierpiszu, mimo wszystko trasa była dość płaska.
Pora na dyniobranie © tmxs

Zjechałem zielonym szlakiem do Kraczkowej, gdzie zrobiłem sobie krótki postój na tamtejszych "błoniach".
Wykopki, a w tle Husów © tmxs

Kraczkowskie Błonie © tmxs

Krzyż został zbudowany na miejscu drewnianego, którym w 1944 r. stacjonujący w pobliżu żołnierze armii czerwonej ... napalili w piecu kuchni polowej.
Opuściłem zielony szlak, który leci dalej w kierunku Łańcuta i objechałem miasto asfaltem przez Krzemienicę. Na zielony wróciłem w Czarnej, jechałem ten odcinek w zeszłym roku wracając z potyczki z obszarem Natura 2000. Trochę się śpieszyłem żeby zdążyć na wieczorny melanż, więc nie trzymałem się szlaku, w kilku miejscach skracałem asfaltem omijając najbardziej piaszczyste kuwety, których tam pełno. Trochę szkoda, bo las w okolicy Rakszawy wydaje się być naszpikowany singlami, poza tym są tym słyszałem, że są tam jakieś zachowane okopy z wojny, muszę się tam kiedyś wybrać.
Jadąc dalej ominąłem Julin i kolejną przerwę zrobiłem sobie w Brzózie Królewskiej nad miejscowym zalewem.
Zalew w Brzózie Królewskiej © tmxs

W Brzózie wskoczyłem na szlak niebieski, który łączy Głogów Małopolski z Leżajskiem i do miasta wjechałem w okolicy ogródków działkowych. Całkiem przyjemna wycieczka.