Emocje jak na rybach

Czwartek, 24 lipca 2014 · dodano: 24.07.2014 | Komentarze 2

Ten lipiec to kompletna, pogodowa porażka.
Wypożyczyłem na jakiś czas GoPro Hero 3+ Black Edition, żeby mieć porównanie zanim zdecyduję się na zakup. Chyba jednak zbyt łagodnie potraktowałem CamOne :D. To urządzenie to zupełnie inna jakość pod każdym względem. Kilka luźnych spostrzeżeń:
+ ta kamera nawet z wyłączonym trybem SuperView mam o wiele szersze kąty obiektywu niż CamOne w każdej płaszczyźnie
+ jakość nagrań i zdjęć to zupełnie inny świat, nawet nie ma co pisać
+ kamera, obudowa, mocowania - to też całkiem inna planeta jeśli chodzi o wykonanie i materiały, widać, że ma tu się do czynienia z najwyższą jakością, a cały sprzęt od elektroniki po 'dezajn' został przemyślany przez tęgie głowy
+ mocowania działają! wszystko do siebie pasuje bez wysiłku - czyli jednak można
+ bateria trzyma ze 2 razy dłużej
Ok, teraz trochę o negatywach:
- po początkowej fascynacji jakością nagrań zacząłem dostrzegać, że jednak przez duży kontrast i jakieś wbudowane filtry obraz jest trochę przekolorowany, aż za ostry i cukierkowy momentami do pożygu. Jest co prawda tryb protune, który umożliwia wyłączenie tych 'wspomagaczy' i uzyskanie 'surowego' nagrania, które potem można odpowiednio do potrzeb 'dopieścić' programowo. Do tego potrzeba jednak mieć idealnie dostrojoną przestrzeń barw monitora i pewnie dużo czasu, żeby to rozkminić, także pobawię się tym jak będę miał swoją
- oprogramowanie gopro na kompa działa dziwnie, generuje mi 3 minutowe filmy w 'jakości youtube' ważące po ...900MB - no ale tu pewnie ja coś jeszcze nie ogarniam
- w CamOne po podłączeniu do komputera przez można usuwać pliki z karty, a w GoPro jedynie kopiować. Żeby usunąć plik trzeba sformatować całą kartę z menu urządzenia ewentualnie wyjmować kartę i używać czytnika - trochę porażka
- oprogramowanie na telefon działa wolno i wymaga zabawy z przełączaniem sieci Wifi - średnio wygodne
- pilot to wg mnie zbędny gadżet bo łączy się przez Wifi, a ja nie zamierzam jeździć z routerem sieci bezprzewodowej na głowie :)

Chciało by się zrobić jakiś konkretny edit tym sprzętem, a tu pogoda taka z czapy. Nie sądzę, żebym kiedykolwiek wrócił jeszcze do nagrywania z CamOne, to nie ma sensu. Szczerze pisząc to ciężko mi będzie oddać to Gopro :D. CamOne  definitywnie idzie na handel, cała nadzieja w moich ludziach za oceanem, że znajdą mi jakąś używaną 3+ za akceptowalną cenę.