Psia kość

Wtorek, 17 marca 2015 · dodano: 17.03.2015 | Komentarze 0

Zawieszenie w fulu męczyło mnie luzami. Oględziny wykazały, że na dużych łożyskach jest wszystko ok, natomiast zużyte są malutkie tuleje ślizgowe przy elemencie zawiechy zwanym "dogbone". Oryginały są praktycznie nie do kupienia, pozostają zamienniki - łożyska ślizgowe firmy Igus, typ JFM-0608-06 - wymiary te same ale chyba jakiś inny polimer. Jedna sztuka kosztuje około 15 zł, potrzeba ich 4. Wysyłka z Niemiec. Ostatni raz wymieniałem je ponad rok temu i jak widać starczyło to na 16 miesięcy intensywnego katingu.

Niezbędnik użytkownika Gt Force
Niezbędnik użytkownika GT Force

Wybrałem się dziś sprawdzić efekty na miasto co przerodziło się w lekki katowanie na stricie - zjeżdżałem ze schodów, skakałem z murków. Ta krótka acz intensywna jazda dała mi więcej satysfakcji niż bym w tym czasie nawinął ze 100 smutnych, nocnych, szosowych kilometrów. Zawieszenia jest mega-sztywne i nie skrzypi - gdyby tak zechciało utrzymać ten stan przez cały sezon ... ech...  jak wspaniale jest pomarzyć :).
Jeszcze wiadomość z życia rowerowej patologi: wróciłem do mojej starej ... kiery.  Aczkolwiek do porażki mojej koncepcji posiadania szerokiej i płaskiej kiery  przyznaję się tylko częściowo. O ile uważam, że kierownica o szerokości 760mm jest dla mnie optymalna to prawie zerowy wznios już niekoniecznie. Nie mogłem dobrze ustawić roweru - albo miałem siodło za nisko albo kiere za daleko. Jednak 3cm wzniosu robi dużą różnice. Płaska kiera miała by większy sens przy trochę innej geometrii ramy. Jeśli uda mi się upolować 760mm ze wzniosem w odpowiedniej cenie to wrócę do tematu.