Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2021, Czerwiec4 - 0
- 2021, Maj8 - 0
- 2021, Kwiecień5 - 0
- 2021, Marzec3 - 0
- 2021, Styczeń2 - 0
- 2020, Grudzień1 - 0
- 2020, Listopad3 - 2
- 2020, Październik2 - 0
- 2020, Wrzesień7 - 0
- 2020, Sierpień13 - 0
- 2020, Lipiec12 - 2
- 2020, Czerwiec13 - 6
- 2020, Maj19 - 5
- 2020, Kwiecień13 - 6
- 2020, Marzec5 - 6
- 2020, Luty2 - 0
- 2020, Styczeń3 - 0
- 2019, Grudzień1 - 0
- 2019, Listopad1 - 0
- 2019, Październik5 - 0
- 2019, Wrzesień5 - 2
- 2019, Sierpień12 - 4
- 2019, Lipiec8 - 4
- 2019, Czerwiec7 - 3
- 2019, Maj8 - 10
- 2019, Kwiecień4 - 10
- 2019, Marzec4 - 4
- 2019, Luty3 - 0
- 2018, Grudzień2 - 0
- 2018, Listopad3 - 0
- 2018, Październik4 - 0
- 2018, Wrzesień9 - 8
- 2018, Sierpień7 - 8
- 2018, Lipiec9 - 13
- 2018, Czerwiec8 - 15
- 2018, Maj6 - 10
- 2018, Kwiecień8 - 15
- 2018, Marzec5 - 8
- 2018, Styczeń3 - 2
- 2017, Grudzień2 - 2
- 2017, Listopad4 - 7
- 2017, Październik2 - 3
- 2017, Wrzesień7 - 21
- 2017, Sierpień6 - 13
- 2017, Lipiec12 - 6
- 2017, Czerwiec9 - 4
- 2017, Maj10 - 11
- 2017, Kwiecień5 - 7
- 2017, Marzec16 - 15
- 2017, Luty8 - 10
- 2017, Styczeń6 - 3
- 2016, Grudzień1 - 5
- 2016, Listopad3 - 6
- 2016, Październik10 - 22
- 2016, Wrzesień13 - 6
- 2016, Sierpień11 - 10
- 2016, Lipiec5 - 2
- 2016, Czerwiec13 - 18
- 2016, Maj10 - 27
- 2016, Kwiecień11 - 16
- 2016, Marzec9 - 15
- 2016, Luty7 - 16
- 2016, Styczeń3 - 7
- 2015, Grudzień9 - 29
- 2015, Listopad7 - 12
- 2015, Październik3 - 3
- 2015, Wrzesień6 - 19
- 2015, Lipiec13 - 46
- 2015, Czerwiec11 - 28
- 2015, Maj10 - 48
- 2015, Kwiecień7 - 32
- 2015, Marzec14 - 54
- 2015, Luty8 - 29
- 2015, Styczeń9 - 42
- 2014, Grudzień5 - 15
- 2014, Listopad9 - 42
- 2014, Październik10 - 58
- 2014, Wrzesień14 - 84
- 2014, Sierpień11 - 42
- 2014, Lipiec13 - 37
- 2014, Czerwiec12 - 44
- 2014, Maj16 - 47
- 2014, Kwiecień12 - 47
- 2014, Marzec11 - 32
- 2014, Luty11 - 21
- 2014, Styczeń4 - 5
- 2013, Grudzień8 - 17
- 2013, Listopad7 - 6
- 2013, Październik11 - 14
- 2013, Wrzesień9 - 14
- 2013, Sierpień17 - 22
- 2013, Lipiec12 - 9
- 2013, Czerwiec15 - 4
- 2013, Maj13 - 13
- 2013, Kwiecień9 - 11
- 2013, Marzec3 - 3
- 2013, Luty3 - 5
- 2013, Styczeń2 - 4
- 2012, Grudzień7 - 17
- 2012, Listopad11 - 15
- 2012, Październik8 - 11
- 2012, Wrzesień9 - 14
- 2012, Sierpień15 - 22
- 2012, Lipiec13 - 13
- 2012, Czerwiec9 - 24
- 2012, Maj14 - 40
- 2012, Kwiecień12 - 26
- 2012, Marzec13 - 9
- 2012, Luty2 - 4
- 2012, Styczeń7 - 11
- 2011, Grudzień9 - 15
- 2011, Listopad6 - 1
- 2011, Wrzesień1 - 0
- 2011, Sierpień1 - 0
- 2011, Marzec5 - 0
Lodowiec Babica
Środa, 24 czerwca 2015 · dodano: 24.06.2015 | Komentarze 2
Dziś, jak rasowy dołnhilowiec podjechałem autem pod trasę DH w Babicy. Na rozgrzewkę pojechałem czarnym w kierunku Wyżnego, nie byłem tam ze 3 lata. Kiedyś ten odcinek to był klasyk, niestety jak byłem tam ostatnio szalała wycinka. Dziś było dobrze - zjazd godzien polecenia + jeszcze sporo singli do sprawdzenia wypatrzyłem. Z Wyżnego pojechałem już na trasy DH w okolicy wyciągu - to jest zawsze na propsie. Osobiście najbardziej lubię końcówki, przed samym asfaltem - czarny szlak i ta końcówka linii DH co jest największa koleina - tu trzeba się skoncentrować, żeby to zjechać. Niestety zawsze jak chce zjechać czarnym to się gubię gdzieś w lesie bo ścieżka mocno zasypana liśćmi. Dodatkowo w pochmurny dzień w lesie bardzo szybko robi się ciemno. Dystans mizerny ale ponad 600 w pionie wpadło.Cały czas rozkminiam nad nowym rowerem i aktualnie jestem najbliżej Gianta Trance-a. Analizując liczby ma wszystko czego potrzebuje. Pociąga mnie tym razem rower wręcz ... pospolity, taka masówa co tłuką na kopy. Może taka maszyna nie będzie mi sprawiać problemów i w końcu będę mógł się skupić na jeździe, a nie na serwisie. Co by nie mówić - Gianty są spoko, solidne ale jakieś bez polotu, błysku, takie przeciętne. Inni producenci starają się być bardziej innowacyjni. O mechanizmie "shape-shifter" w Canyonie Strive Race można poczytać na 1enduro, mnie natomiast zaciekawiły takie maszyny:
- Lapierre Zesty AM 527 - posiada coś co szumnie nazwali e:i Shock Auto. W praktyce są to 2 czujniki: w amortyzatorze i w korbie, które badają kiedy amortyzator pracuje i kiedy się pedałuje + automatycznie sterowane tłumienie dampera. Logika jest prosta: pedałujesz, a amor się nudzi? Podjeżdżasz po asfalcie! zablokujemy ci damper! Z drugiej strony: korba śpi a amor pompuje jak porąbany? Jedziesz DH więc damper dostaje pozwolenie na uginanie. Ciekawe jak to działa w praktyce. Wadą na bank jest bateria, która trzeba ładować. Podają, że starcza na 25 godzin ale wiadomo jak to w praktyce bywa. Oby się nie okazało, że jak bateria się wyczerpie to blokuje damper na amen :D.
- Rocky Mountain Altitude - ten z kolei ma system RIDE-9, który wg opisu pozwala w jednym rowerze uzyskać aż 9 różnych geometrii ramy. Pozwala to np na zabawę z kątem główki ramy w zakresie 66.6 - 68.3 stopnie. O rety jakie cuda, jak oni to zrobili?? Mechanizm jest bardzo prosty i zwyczajnie jest twórczym rozwinięciem idei montażowych tulei offsetowych i zabawą z długością montażową dampera. Skoro ofsety działają w moim rowerze to to też musi. Widzę tu 2 wady. Niby cała czynność trwa kilkanaście sekund ale niektóre zmiany długości montażowej dampera wymagają też zmiany w nim ciśnienia (wymaga wożenia pompki), no i trzeba wykręcić śrubę imbusową, która jak znam życie po kilkudziesięciu razach zapewne się wyrobi. Także raczej nie widzę zabawy z tym kilka razy podczas wyrypy, raczej jednorazowo przed każdym wyjazdem.
Ogólnie obie maszyny są piękne, szkoda, że takie drogie.
Znalazłem chwilę czasu i zrobiłem wspominkowy edit z ostatniej jazy po Sądeckim. Dobre czasy z dobrymi chłopaczynami.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!